Strojírenství

Strojírenství

Maturitní obor pro studenty se vztahem k technice.

Zajímá tě technika a rád přicházíš na to, jak věci fungují? Baví tě tvořit a vyrábět? Chceš navrhovat stroje a výrobky, pracovat s drahou a moderní technikou v oboru, který hýbe světem?

Strojírenství je obor s vynikajícím uplatněním. Jestli vidíš svou budoucnost v technice a chceš mít plat, kterým se budeš moci mezi kamarády pochlubit, tady se ti to splní. Naučíš se projektovat v CADu, brousit, řezat, soustružit a vůbec všechno, co ti pomůže uplatnit se v jakékoliv strojírenské firmě. A po škole můžeš zamířit na vysokou, nebo rovnou do praxe.

Uplatníš se napříč celým strojírenstvím.

Staň se strojařem, technologem, nebo dělej třeba konstruktéra a vrhni se do projektování. Můžeš být i mistrem ve výrobě, nebo se specializuj na CNC stroje, které dnes najdeš v každém větším podniku.

Kód oboru: 23 – 41 – M/ 01


Důvody, proč studovat právě u nás.

  • ZÍSKÁŠ CERTIFIKACE

    Uděláš si osvědčení na CAD, Inventor, PowerMill a další specializované drahé programy. Získáš tak obrovskou výhodu před ostatními.

  • PROGRAMUJ CNCčka

    CNC jsou moderní centra, která najdeš v každém strojírenském podniku. Naučíš se je nejen ovládat, ale i programovat.

  • DOBRÉ PENÍZE

    Ve strojírenství je peněz dost. Ať už budeš dělat na jakékoliv pozici, na peníze si nebudeš moci stěžovat.

  • ŠIROKÉ POLE PŮSOBNOSTI

    Někdo chce pracovat přímo u stroje a programovat ho, jiný raději zasedne k počítači. Je to na tobě.

  • DOBRÁ ÚSPĚŠNOST U MATURIT

    Maturitu u nás dají všichni, kteří aspoň trochu chtějí. Stačí trocha vůle a všechno tě naučíme..

Co o oboru říkají studenti
Andrej Oprchal

Andrej Oprchal

Mě se asi líbí nejvíc přístup učitelů, protože jsou strašně vstřícný. Když jsem byl na základce, tak jsem nečekal takovej přístup. Učitelé chodí, chtějí to vysvětlit, chtějí to ty žáky naučit. Taky mě tady přijde taková pozitivní komunita žáků. Líbí se mi celkově ty možnosti, kroužky, že tady máme školní parlament, kde mám docela velké slovo, protože jsem v něm taky a myslím si, že jako člen můžu ovlivnit spoustu věcí ve škole.“

Andrej Oprchal, emko, …

Příběhy našich absolventů
Jan Pechoušek

Jan Pechoušek

Studium se zaměřením na strojírenství mi dalo především bohaté zkušenosti, které bych rád uplatnil po ukončení mé sportovní kariéry. Největší přínos pro mě měly praxe, díky kterým jsem si mohl vyzkoušet práci se stroji osobně.

Tímto bych rád poděkoval i Ondřejovickým strojírnám. Velký dík patří také všem kantorům, kteří mě během studia provázeli. Nejen za jejich trpělivost, ale i za ochotu mi vycházet vstříc při mé časté absenci. Nejen všem zájemcům, ale i těm, kteří se ještě nerozhodli, vřele doporučuji tuto školu s širokým výběrem oborů, díky kterým budou mít vynikající uplatnění.
Krézek Tomáš

Krézek Tomáš

Na své studium na eMku s radostí vzpomínám. Ať už na vstřícný přístup školního personálu, dobré jídlo ve školní jídelně, nebo příjemné klima školy.

Dění ve škole samozřejmě stále sleduji prostřednictvím sociálních sítí a myslím, že od roku 2015, kdy jsem nastoupil do 1. ročníku oboru Strojírenství, došlo ve škole k velkému progresu a modernizaci. Po svém studiu na střední škole jsem se vydal ve šlépějích pana učitele Vlkovského a studuji obor matematika a fyzika pro vzdělávání na Univerzitě Palackého v Olomouci.
Michal Turča

Michal Turča

Na studium SPŠ Jeseník vzpomínám velmi kladně. Kvalitní pedagogové, výborné prostředí a stále se vyvíjející strojírenské technologie, které jdou stále dopředu a rozvíjí se. Nejvíce mě bavilo modelování ve 2D i 3D programech od Autodesku (AutoCAD a Inventor), ve strojírenské technologii pod vedením paní učitelky Aichlerové jsem se hodně naučil o technologiích svařování, třískovém obrábění a dalších podobných technologiích, které mi dopomohly, po více zkušenostech, až k získání funkce zástupce manažera kvality. I předmět stavba a provoz strojů mi dal hodně. Různé typy namáhaní, které jsme se učili, mohu aplikovat v praxi jako hlavní zkoušející nedestruktivního zkoušení. Mám za sebou státní zkoušky na nedestruktivní zkoušení materiálu, kde mi po úspěšných zkouškách byly vystaveny dva certifikáty - na vizuální (VT) a kapilární (PT) zkoušení v nejvyšším průmyslovém sektoru (výkovky, odlitky, tvářené odlitky atp.) a čekají mne další zkoušky, tentokrát na magnetické zkoušení a možná i ultrazvukové zkoušení. Dokonce je i v mé kompetenci certifikace svářečů dle mezinárodních zkoušek. Chci se dál rozvíjet a děkuji škole a hlavně skvělým pedagogům, kteří nejen mne, ale i ostatním úspěšným absolventům dali pevné základy pro budoucí technický život.

Jak se říká, škola je základ života a tady se to potvrzuje. Pokud má někdo vztah k technice, neudělá chybu.

Michal Turča
Patrik Červenka

Patrik Červenka

„Na emku mě nejvíce bavilo vytváření nových přátelství a utužování těch starých, kolektiv emka byl hodně skvělý jak mezi studenty, tak mezi učiteli. Samotné studium mě začalo bavit až v polovině třetího ročníku, od té doby jsem začal dávat do školy maximum a vrátilo se mi to ve formě stipendií a ještě lepšího přístupu učitelů.

Škola mi dala poměrně dost znalostí a dovedností, které využívám dodnes na univerzitě. Například mě škola zbavila strachu, studu a vytvořila mi ambice, které mě posouvají dál a dál. Všichni, se kterými jsem studoval, si odnesli do budoucna pouze to, co chtěli, já jsem se však snažil vzít všechno, co šlo. Řekl bych, že pokud si studenti neosvojí tyto dovednosti, než odmaturují, tak jim jsou technické vědomosti poměrně k ničemu.“
Patrik Zábranský

Patrik Zábranský

Na emku jsem v letech 2012 – 2016 studoval obor Strojírenství. Studium hodnotím s odstupem času velice kladně a pozitivně. Bavil mě přístup učitelů v odborných předmětech a musím uznat, že odvádí velice kvalitní práci. Rád vzpomínám na hodiny „estéčka“, „espéeska“, CADu a mechaniky s paní učitelkou Aichlerovou, pány Janhubou a Mikulenkou. Nesmím zapomenout ani na úžasného třídního učitele Karla Kapuše a jeho hodiny tělocviku a radost, jakou měl, když jsme s kluky reprezentovali školu na sportovních akcích, a dokonce i vyhrávali.

Od úspěšné maturity stále sleduji dění ve škole a musím uznat, že i občas závidím, že teď nemůžu studovat na emku. Škola má spoustu novinek a posouvá se neustále vpřed. V profesním životě mi škola pomohla se okamžitě bez problému uplatnit v oboru při práci na CNC obráběcích strojích, kterému jsem se věnoval 3 roky, a rozšířil si tak znalosti nabyté ve škole.

Mým snem ale bylo vstoupit do AČR a pracovat na armádní letecké technice. Vystudovaná škola v oboru strojírenství nebo letectví s maturitou byla jedním z předpokladů a základních požadavků k získání místa u armády jako technik letecké techniky, takže studium na emku mi pomohlo tohoto cíle a snu dosáhnout a rozhodně nebylo zbytečné. Po splnění všech vstupních předpokladu do AČR a splnění kurzu základní přípravy ve Vyškově pracuji od července tohoto roku jako mladší technik 243. vrtulníkové letky 24. základny dopravního letectva Praha-Kbely na strojích Mil-Mi 8, Mil-Mi 17 a W3A Sokol se zaměřením drak a motor. Takže stále v oboru ????.